TO JEST ISTOTNE!

montaż turbosprężarki

W celu zapewnienia wysokiej sprawności i długiego użytkowania turbosprężarki, powinny być przestrzegane poniższe procedury montażu.

uwaga!

Turbosprężarka jest skomplikowanym urządzeniem o wyjątkowej precyzji. Nieprawidłowe użytkowanie lub modyfikacje mogą doprowadzić do jej uszkodzenia. Błędne podłączenie przewodów lub zmiana kontroli doładowania może doprowadzić do usterki turbiny lub silnika. Bardzo ważnym jest ustalenie przyczyn niesprawności turbosprężarki i ich eliminacja przed przystąpieniem do montażu nowej lub poddanej regeneracji turbosprężarki.

Z powyższych powodów obowiązkowo należy:

Wymiana filtra powietrza

Sprawdź cały system dolotowy i oczyść go w razie potrzeby. Następnie wymień filtr powietrza. Wszelkiego rodzaju zabrudzenia mogą powodować uszkodzenia turbosprężarki.

Szczelność i drożność układu smarowania

System smarowania turbosprężarki powinien być sprawdzony pod względem szczelności i drożności. Przewody zasilające turbosprężarkę olejem nie mogą mieć śladów uszkodzeń mechanicznych ani wgnieceń, które będą skutkowały niewystarczającym smarowaniem turbosprężarki. Wszystkie uszczelki, a także podkładki miedziane przewodów zasilających turbosprężarkę w olej oraz uszczelnienia przewodów olejowych powrotnych należy bezwzględnie wymienić na nowe.

Olej

Wymień olej w silniku oraz filtr oleju. Używaj wyłącznie części i oleju zalecanego przez producenta.

Nowe uszczelki

Przy montażu turbosprężarki używaj wyłącznie nowych uszczelek do kolektora. Kolektor wydechowy należy sprawdzić i w razie potrzeby również oczyścić. Wszelkie zanieczyszczenia mogą spowodować uszkodzenie turbosprężarki.

Pierwsze START

Podłącz system smarowania turbosprężarki. Wlej czysty olej silnikowy do wnętrza turbosprężarki za pomocą specjalnego gniazda, aby uniknąć "suchego" startu turbosprężarki. Po odcięciu zasilania/zapłonu kręcić rozrusznikiem aby wytworzyć ciśnienie w układzie smarowania. Następnie uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na biegu jałowym przez ok. 30 sekund. Sprawdzić wszystkie połączenia i pewność montażu upewniając się, że nie ma żadnych nieszczelności i przecieków.

Szczelność układów

Po podłączeniu wszystkich układów do turbosprężarki i uruchomieniu silnika, sprawdź wszystkie połączenia i szczelność układów.